05:47 09 Decembrie 2016
Chişinău+ 7°C
În direct
oameni

A fost descoperită bacteria care distruge microbii din organism

© Sputnik/ Мирослав Ротарь
În lume
Sa primesc un link scurt
140 0 0

Experimentele au aratat ca o doza din această bacterie se comporta ca un antibiotic viu, ajutand la eliminarea unor infectii ce ar putea fi letale.

CHIȘINĂU, 27 nov — Sputnik. Cercetătorii britanici au inventat o bacterie de tip ”prădător” care se hrănește cu microbii din organism. Specialiștii sunt optimiști și spun că aceasta ar putea fi noua armă în lupta împotriva bacterilor puternice.

Experimentele au aratat ca o doza de Bdellovibrio bacteriovorus se comporta ca un antibiotic viu, ajutand la eliminarea unor infectii ce ar putea fi letale.

In plus, studiile pe animale ar arata ca nu sunt nici efecte secundare.

Temerile in legatura cu o epoca mai mult sau mai putin indepartata in care vor fi din ce in ce mai multe bacterii care vor dezvolta rezistenta la antibiotice i-au facut pe cercetatori sa incerce altfel de abordari.

Bdellovibrio este o bacterie care se misca foarte repede in mediu lichid si se strecoara in interiorul altei bacterii, devorandu-si gazda din interior si crescand astfel in volum. De indata ce si-a incheiat hranirea, bacteria se divide si iese din gazda pe care tocmai a devorat-o

Superbacteria ar fi eficienta si in cazul E. Coli si Salmonella. In plus, alti cercetatori au descoperit ca bacteria-pradator se gaseste in mod natural in corpurile noastre.

Alertă! Bacterie ucigașă într-un produs vândut de un mare lanţ de hipermarketuri