"Mistralele rusești": În Crimeea vor fi construite nave universale de desant

© Sputnik / Александр Гальперин / Trecere la banca de fotografiiКорабли ВМФ России на военно-морском параде
Корабли ВМФ России на  военно-морском параде - Sputnik Moldova
Rusia nu depinde de partenerii străini în domeniul consolidării capacităților de apărare și creării armelor de înaltă tehnologie. Acest lucru este confirmat de calitatea și ritmul construcțiilor navale moderne în interesul Marinei Ruse.

Ministerul rus al Apărării și fabrica de construcții navale Zaliv din Kerci au semnat un contract pentru construcția primelor două nave universale de desant (UDK). Valoarea tranzacției, potrivit datelor din mass-media, este de aproximativ 100 de miliarde de ruble. Probabil, construcția navei principale va demara la începutul verii. Proiectul a fost dezvoltat de Biroul de proiectare Zelenodolsk.

Încă nu au existat asemena nave în cadrul Marinei ruse. Omologul rusesc al Mistralului francez va oferi Marinei posibilitatea unei prezențe operaționale în zone îndepărtate ale oceanelor. Nava principală ar trebui să intre în dotarea flotei până în anul 2026, iar în viitor construcția seriei ar putea fi continuată. Soarta proiectului în ansamblu este predeterminată de programul de stat, programul de armament până în 2027.

© AFP 2021 / GEORGES GOBETNave universale de desant de tip ”Mistral”
Универсальные десантные корабли типа Мистраль - Sputnik Moldova
1/3
Nave universale de desant de tip ”Mistral”
© AFP 2021 / ISHARA S. KODIKARANave universale de desant de tip ”Mistral”
Универсальные десантные корабли типа Мистраль - Sputnik Moldova
2/3
Nave universale de desant de tip ”Mistral”
© AFP 2021 / JEAN-SEBASTIEN EVRARDNave universale de desant de tip ”Mistral”
Универсальные десантные корабли типа Мистраль - Sputnik Moldova
3/3
Nave universale de desant de tip ”Mistral”
1/3
Nave universale de desant de tip ”Mistral”
2/3
Nave universale de desant de tip ”Mistral”
3/3
Nave universale de desant de tip ”Mistral”

Anterior, sursa RIA Novosti din complexul industriei apărării a spus că în Kerci în 2020 vor fi consruite două nave universale de desant capabile să transporte până la 16 elicoptere. Conform altor surse, Ministerul Apărării al Federației Ruse intenționează să desfășoare peste 20 de elicoptere grele la bordul naveei. Acestea vor primi o cameră de andocare pentru bărci, pentru debarcare și vor putea transfera aproximativ 900 de infanteriști marini înarmați conform standardelor. Discrepanțele se datorează concurenței acerbe a mai multor proiecte demne în beneficiul marinei.

După ce partea franceză a întrerupt contractul pentru construirea a două transportoare de elicoptere tip Mistral pentru Marina Rusă în 2014, designerii ruși au parcurs un drum lung și sunt hotărâți să depășească francezii în multe privințe. Se acordă atenție acestui sector al construcției navale la cel mai înalt nivel - la 9 ianuarie 2020, președintele rus Vladimir Putin a vizitat Școala Navală Superioară a Mării Negre ”Nakimov” din Sevastopol, a făcut cunoștință cu expoziția dedicată dezvoltării marinei și a unor caracteristici ale navelor universale de desant din zonelor maritime îndepărtate.

Arca de război

Nava este una complexă. Misiunea navei universale de desant este de a transfera pe mare (la mii de mile) atât trupele terestre, cât și echipamentele pe o coastă neechipată în timpul unei operațiuni de desant care implică elicoptere de luptă (grup aerian naval).

Nava este capabilă să plaseze bariere de mine, sonare ale unui sistem de supraveghere a submarinelor inamice. Din punct de vedere tehnologic, este posibilă desantarea peste linia orizontului (vehiculele blindate amfibii ies în mare din camera de andocare, departe de linia de coastă, iar cele care nu sunt amfibii - se îndreaptă spre mal pe corăbii de desant).

Военные учения на полигоне Клерк в Приморском крае - Sputnik Moldova
Rusia
Răspuns la ”Mistrale”: Cum va fi noul transportator rusesc de elicopter

La bordul navei universale de desant este necesară amplasarea sediului grupei operaționale de trupe și forțe, aproximativ 1.000 de soldați ai trupei de desant, elicoptere de atac și de transport (în hangarele suprastructurii și sub punte), bărci de asalt și debarcare (pe o punte de andocare uscată deasupra liniei de plutire), artilerie universală de 76 mm (pentru autoapărare și împotriva atacurilor de foc din partea obiectelor de apărare antiaeriene inamice), echipamente de autoapărare antiaeriene (module precum ”Panțîr-ME”), precum și vehicule blindate marine (minim 50 de vehicule de luptă pentru infanterie și 10 tancuri), un arsenal semnificativ (pentru câteva zile de operațiuni de luptă a întregului grup).

Inițial, s-a presupus că nava rusească de desant va avea un grup aerian mai mare (adică mai mult de 16 elicoptere) decât Mistral și echipamente puternice de autoapărare (inclusiv artilerie și apărare antiaeriană). Rusia are elicoptere excelente pentru această navă: avionul de atac Ka-52K ”Katran”, antisubmarinul Ka-27, nava de transport și luptă Ka-29 și patrula radar Ka-31. Ediția americană a Military Watch a raportat despre probabilitatea apariției la bordul navelor universale de desant rusești a avioanelor de luptă cu decolare verticală - urmașii Yak-141.

Cудостроительный завод фирмы STX Europe в городе Сен-Назер - Sputnik Moldova
Sarkozy despre navele „Mistral”: Franţa iroseşte banii contribuabililor

Nava ar trebui să dispună de un sistem integrat de control al luptelor de unități tactice și operaționale. Pentru îndeplinirea cu succes a sarcinilor, nava universală de desant trebuie dotată cu radare moderne, un complex de navigație, un sistem electronic de război și mijloace pentru detectarea forțelor de sabotaj subacvatic. Toate aceste funcții necesită dimensiuni și deplasări considerabile, un sistem puternic de propulsie.

Caracteristicile exacte ale navelor din Crimeea nu sunt cunoscute încă, dar unul dintre proiectele competitive - „Priboi” al Centrului Științific de Stat Krîlov - avea o lungime a corpului de 200 de metri, o lățime de 34 de metri la linia de plutire și un deplasament de aproximativ 23 de mii de tone. În Statele Unite, nave similare de tipul „America” au un deplasament total de 45 de mii de tone (comparabilă cu portavioanele).

Baza industrială

Uzina din Strâmtoarea Kerci a acumulat o experiență considerabilă în construcția de nave militare și are toate capacitățile tehnologice pentru a implementa proiectul unui ”Mistral” de Crimeea” în metal. Nava are o lungime de 360 ​​de metri și o lățime de 60 de metri - este mai mult decât suficient pentru o navă universală de desant.

”Zaliv” este capabilă să construiască nave de până la 300 de metri lungime și cu un deplasament de până la 150 de mii de tone. Aceasta este una dintre cele mai mari întreprinderi de construcții navale din Europa, care are echipamentele necesare și profesioniști de înaltă clasă.

Finalizarea navelor și a vaselor după lansarea pe apă se realizează la două dane de mare adâncime dotate cu echipament special de macara. Anterior, autoritățile din Crimeea au confirmat disponibilitatea uzinei din Golful Kerci de a găzdui un proiect pentru construcția unei nave universale de desant.

Спуск на воду атомной подлодки проекта Ясень-М в Северодвинске - Sputnik Moldova
Sevmaș gata să scoată "Borei-А" și "Iaseni-М": Cât de mult se va schimba flota rusă

Nu sunt atât de multe nave de desant mari (BDK) în dotarea Flotei ruse și nu corespund întru totul tendințelor vremii. De exemplu, BDK ale proiectelor 775 și 1171 au fost construite în 1974-1999 la șantierele navale din orașul polonez Gdansk.

Desigur, în acest „sector” al Marinei se apropie curând o revoluție tehnologică - este planificat să se aloce 19 trilioane de ruble programului de armament de stat rus până în 2027, iar construcția unei flote moderne oceanice a Forțelor Navale ale Rusiei este una dintre principalele direcții de dezvoltare a sistemului rusesc de apărare.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала