Oameni in etate - Sputnik Moldova
Societate
Fiți alături de Sputnik Moldova pentru a afla primii informații care vizează sfera socială

Important: Depunerea cererilor privind cetățenia română în condiții de pandemie

© Sputnik / Miroslav RotariPașaport românesc
Pașaport românesc  - Sputnik Moldova
Pandemia de COVID-19 a condiționat modificări și în ceea ce privește depunerea cererilor de obținere a cetățeniei române – Autoritatea de resort vine cu precizări.

CHUȘINĂU, 19 aug – Sputnik. Autoritatea română pentru Cetățenie a anunțat că se va permite depunerea prin mandatar a cererilor privind cetățenia română formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991. Decizia a survenit drept urmare a situației create de pandemia virusul COVID-19. Cererile vor fi depuse la sediul Autorității din București.

Solicitarea de depunere prin mandatar a cererii privind cetățenia română întemeiată exclusiv pe prevederile art. 11 din Legea nr. 21/1991 se va depune la registratura instituției în timpul programului de lucru cu publicul, sau se va trimite prin poștă și va fi formulată individual de către persoana împuternicită, fiind însoțită de procura specială și autentică pentru depunerea cererii de cetățenie precum și de documente prin care se va face dovada îndeplinirii următoarelor condiții, în mod cumulativ:

  • Decretarea stării de urgență în țara de domiciliu / reședință a petentului;
  • Reprezentanța diplomatică a României din țara de domiciliu / reședință a petentului să aibă activitatea suspendată.

În absența unor astfel de documente este necesară o declarație pe propria răspundere a petentului, autentificată la notar, cu traducere legalizată, după caz, din care să rezulte imposibilitatea de depunere a cererii la misunea diplomatică / oficiul consular al României din țara de domiciliu / reședință, precum și decretarea stării de urgență în țara de domiciliu / reședință.

Pașaport românesc - Sputnik Moldova
Ambasada României la Chișinău, precizări privind redobândirea cetățeniei

Răspunsul privind solicitarea de depunere prin mandatar va fi comunicat persoanei împuternicite la adresa menționată în solicitare, fiindu-i de asemenea precizate data și ora la care se va putea prezenta la sediul ANC pentru înregistrarea cererii de cetățenie în baza art. 11 din Legea nr. 21/1991. În cazul în care nu se îndeplinesc condițiile solicitate, cererea depusă va fi respinsă.

Persoanele împuternicite cărora li s-au aprobat solicitările de depunere a cererilor pentru petenți vor fi invitate la sediul ANC exclusiv în zilele de marți sau joi, în intervalul orar 08.30-12.30.

În lipsa aprobării prealabile scrise, precum și în situația prezentării la o altă dată decât cea comunicată de ANC, cererile de cetățenie nu vor putea fi înregistrate de către angajații Biroului înregistrare cereri privind cetățenia română.

Această măsură se referă exclusiv la solicitările prevăzute de art. 11 din legea 21/199

Totodată, Autoritatea Națională pentru Cetățenie din România informează că, începând cu data de 10 august curent, programarea online a petenților pentru depunerea cererilor de acordare/redobândire a cetățeniei române, atât la sediul ANC din București, cât și la birourile teritoriale din Iași, Galați, Suceava este disponibilă pe site-ul instituției.

Tot din 10 august este în vigoare noul program de lucru cu publicul al Autorității române pentru Cetățenie. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала