Виноградник - Sputnik Moldova
Republica Moldova
Citiți pe site-ul Sputnik Moldova reportaje despre oameni ieșiți din tipare, istorii cutremurătoare și fenomene care au loc în societatea noastră

Deficitul de vitamine în organism: Simptome pe care nu trebuie să le neglijezi

© Sputnik / Rodion ProcaOlga Cara
Olga Cara - Sputnik Moldova
Avitaminoza este caracterizată printr-un deficit de vitamine în organism și poate avea urmări neplăcute. Care sunt simptomele avitaminozei și cum scăpăm de ea aflați de la medicul-nutriționist Olga Cara.
Deficitul de vitamine în organism: Simptome pe care nu trebuie să le neglijezi

Simptomele avitaminozei sunt starea de oboseală, lipsa de concentrare și energie, slăbiciunea, somnolența, moleșeala, capacitatea de muncă redusă, răcelile frecvente, lipsa poftei de mâncare. Primul remediu împotriva avitaminozei îl reprezintă bineînțeles vitaminele, care sunt necesare organismului nostru pe tot parcursul anului, dar primăvara în mod special.

"De exemplu, urzica, leurda, pătrunjelul sunt o bombă de vitamine. În această perioadă organismul nostru are nevoie de cât mai multe legume și fructe proaspete", a menționat Olga Cara.

Potrivit medicului nutriționist, o alimentație sănătoasă include diverse alimente bogate în vitamine, minerale, carbohidrați, proteine și grăsimi. Regula de bază atât pentru maturi, cât și pentru copii, este să respecte un comportament alimentar echilibrat și corect.

Oltea Boldureanu - Sputnik Moldova
Dovleacul - alimentul minune al sezonului de toamnă: Află ce beneficii are
Medicul-nutriționist susține că alimentația sănătoasă presupune consumul tuturor produselor, însă trebuie să cunoști cum să le combini și cât de frecvent să le consumi. Pe lângă legumele și fructele care conțin diverse vitamine, organismul mai are nevoie de produse precum carne, lapte, ouă, pește, unt, pâine și altele, pentru că şi acestea la rândul lor conțin o serie de vitamine. Astfel, meniul zilnic trebuie să includă două porții de proteine, care trebuie să provină atât din surse animale, cât și vegetale.

"De exemplu, carnea trebuie combinată cu o salată ușoară de legume. Cel mai bine ar fi să alegeți carnea de pasăre, iepure sau curcan. Aceasta trebuie consumată în cantități moderate", a precizat medicul-nutriționist.

În funcție de greutate și de nivelul zilnic de mișcare, putem mânca între 100 şi 150 g de carne pe zi. Consumul în exces duce la un aport caloric suplimentar, iar în timp - la obezitate. Carnea este greu de digerat, fiind nevoie de 15-20 de ore pentru a fi absorbită în intestin.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала