Микрофон в студии радио Sputnik  - Sputnik Moldova
Radio
Comentariile experților, puncte de vedere în probleme de actualitate, opinii controversate – în podcasturile și emisiunile Sputnik Moldova

Plătesc gheața la preț de pește: Plângeri depuse de consumatori

© Sputnik / Mihai CarausSerghei Lelic
Serghei Lelic - Sputnik Moldova
De la începutul anului 2021, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a primit zece plângeri privind cantitatea excesivă de lichid după decongelarea peștelui și produselor din pește.
Plătesc gheața la preț de pește: Plângeri depuse la APCSP

Reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței s-au autosesizat și efectuează controale inopinate în urma plângerilor cu privire la cantitatea de gheață ce se conține în pachetele cu pește congelat. 

Consumatorii susțin că sunt induși în eroare de către comercianți, plătind în esență pentru gheață și nu pentru cantitatea de pește propriu-zis.

Potrivit lui Serghei Lelic, pe piață locală din Republica Moldova, mai mult de 47 procente din cantitatea totală a produsului este compusă de fapt din gheață.

"Un consumator care cumpără pește congelat cu o cantitate de glazură ce depășește normele declarate, achită apa în exces și, respectiv, primește o cantitate mai mică de produs propriu zis. Comercianții admit o serie de încălcări: Marcarea neconformă a produsului, necorespunderea volumului lichidului obținut la decongelare cu procentul de glazură declarat pe ambalaj și necorespunderea masei nete a produsului declarat cu masa netă declarată pe ambalaj", a remarcat interlocutorul.

În acest sens, specialistul a venit cu recomandări pentru consumatori care procură pește congelat. 

Здание парламента - Sputnik Moldova
Capcana moldovenească

Astfel, pentru a evita situațiile neplăcute, din start cumpărătorii trebuie să atragă o deosebită atenție la marcajele de pe etichetă precum: termenul de valabilitate, denumirea completă a producătorului, denumirea completă a importatorului/ambalatorului, procentul de glazurare și masa netă.

În cazul depistării unor neconformități, consumatorii sunt îndemnați să sesizeze Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor sau Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала