Oameni in etate - Sputnik Moldova, 1920
Societate
Fiți alături de Sputnik Moldova pentru a afla primii informații care vizează sfera socială

Au fost sau nu plătite salariile restante feroviarilor din la Ocnița

© Sputnik / Mihai CarausCalea ferata Chisinau
Calea ferata Chisinau  - Sputnik Moldova, 1920, 25.02.2021
Angajații căilor ferate din Ocnița vor organiza un nou protest, din cauză că nu și-au primit salariile încă din toamnă.

CHIȘINĂU, 25 feb – Sputnik. Feroviarii de la Ocnița vor protesta din nou vineri, 26 februarie, cu începere de la ora 12:00. Informația a fost confirmată pentru Sputnik de președintele comitetului sindical al nodului feroviar Ocnița, Dmitri Fisiuk.

În Moldova, pentru prima dată în 30 de ani, au fost procurate 12 locomotive noi  - Sputnik Moldova, 1920, 24.02.2021
Politică
Deputați PSRM: Calea Ferată a Moldovei are restanțe salariale către mii de angajați

Feroviarii vor protesta din cauză că nu și-au primit salariile pentru mai multe luni, începând cu luna noiembrie. 

Pe 22 februarie, când angajații nodului feroviar Ocnița au organizat un miting pe șinele de cale ferată, directorul Căii Ferate a Moldovei (CFM), Adrian Onceanu, într-o conversație telefonică, le-a cerut să revină la muncă și a promis că va plăti parțial datoriile salariale până la sfârșitul acestei săptămâni.

De atunci, potrivit lui Dmitri Fisiuk, au fost achitate restanțele la salarii doar unei unități de feroviari de la Ocnița și doar pentru luna noiembrie.

Angajații nodului feroviar Ocnița, împreună cu sindicatele și muncitorii de la alte stații feroviare, avertizau că se pregătesc de un mare protest la Chișinău, dacă nu le vor fi plătite salariile restante.

Железная дорога Молдовы получила 6 новых локомотивов - Sputnik Moldova, 1920, 22.02.2021
Societate
Ceartă între feroviarii de la Ocnița și șeful CFM - „Murim de foame! Vă bateți joc de noi”

Datoriile Căii Ferate a Moldovei au ajuns la 665 de milioane de lei, dintre care 92 de milioane de lei sunt restanțe salariale. Deputații socialiști Oleg Lipskii și Petru Burduja au subliniat, la un briefing din 24 februarie, că Parlamentul, președintele și Guvernul trebuie să intervină pentru a salva această întreprindere strategică.

Calea Ferată, „o întreprindere strategică, coloana vertebrală a economiei țării”, a fost prădată, pentru că cei care au gestionat întreprinderea au fost preocupați de îmbogățirea lor personală, dar nu de interesele statului, au menționat parlamentarii. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала