20:04 23 Mai 2017
Chişinău+ 22°C
În direct
Apus de soare, bicicliști

Chișinăul inamicul și asasinul bicicliștilor

© Sputnik/ Владимир Сергеев
Editorialist
Sa primesc un link scurt
Ghenadie Vaculovschi
13740

Chișinăul este un ”oraș anti-bicicliști”. De parcă administrația publică locală ar gestiona infrastructura urbei de o manieră specifică celor care urăsc de moarte bicicliștii și caută să-i execute, să le întindă curse la fiecare intersecție.

Eu nu sunt biciclist. Din păcate, aș zice eu, pe de o parte. Pe de lată parte însă sunt tentat să afirm că sunt mai fericit și mai în siguranță din acest punct de vedere.

Orașele dezvoltate, care sunt prezentate adesea drept exemplu de actuala administrație liberală a capitalei, au o infrastructură rutieră ce ia în calcul inclusiv necesitatea de a le asigura bicicliștilor toate condițiile pentru ca aceștia să circule confortabil și nestingherit. Totodată, acele orașe promovează prin diverse metode renunțarea la automobile în favoarea circulației cu bicicleta. Pentru că este ecologic, economicos și sănătos.

De multe ori îmi pun întrebarea, atunci când conduc mașina prin Chișinău, cât de sigur m-aș simți dacă aș circula cu bicicleta. Mi-ar plăcea mult să nu dau bani pe benzină, ci să-i economisesc și să fac sport, totodată.

Dar cum? Numiți-mi măcar o stradă care ar fi construită astfel încât să mă motiveze să renunța la automobil în favoarea bicicletei! Nu există nici o asemenea stradă. Nu există nici una, nici în interiorul cartierelor, nici în cadrul sectoarelor, darămite vreun traseu care leagă sectoarele capitalei.

Din păcate, avem în capitală familii care își plâng și astăzi morții striviți de roțile mașinilor în timp ce călătoreau cu bicicleta. Nu că șoferii ar fi fost neapărat neatenţi sau amatori de condus periculos, ci pentru că orașul este un fel de ”asasin” al bicicliștilor prin infrastructura sa rutieră.

Atunci când municipiul Chișinău va deveni un oraș în care bicicliștii se vor simți confortabil și în siguranță, atunci se va putea spune că capitala Republicii Moldova a atins un nivel foarte avansat de dezvoltare. Asta deoarece e nevoie să fie extirpate foarte multe metehne ale administrației publice locale și să fie atins un nivel înalt de dezvoltare culturală, urbanistică, economică și socială pentru ca, printre altele, circulația cu bicicletele să fie ceva convenabil, prestigios și sigur. Cu alte cuvinte, asta ar însemna că în capitală s-a maturizat o elită locală responsabilă, solidară, competentă, empatică…

Opinia autorului ar putea să nu coincidă cu opinia redacţiei.

Tematic

Inundații: mașina Anișoarei Loghin, soția primarului de Chișinău, luată de ape
Tagurile:
Siguranță, Infrastructură rutieră, Bicicletă, Bicicliști, Decese, Economie, Dezvoltare, Chișinău, Cultură, Moldova
Reguli de utilizareCOMENTARII





Știrile Zilei