12:56 19 Iunie 2019
În direct
  • EUR20.39
  • USD18.20
  • RUB0.28
  • RON4.32
  • UAH0.69
Avioane - Imagine Simbol

Statistică: Castrofa aviatică din Rusia și accidentele de pe aeroportul din Chișinău

© Sputnik / Miroslav Rotari
Accidente
Sa primesc un link scurt
22910

Catastrofa în care a fost implicat un avion de pasageri de model Suhoi Superjet 100 de pe cursa Moscova - Murmansk s-a produs în seara zilei de duminică.

CHIȘINĂU, 7 mai - Sputnik. Accidentul în care a fost implicat un avion de pasageri de model „Suhoi Superjet 100” de pe cursa Moscova-Murmansk a provocat moartea a 41 de persoane.

La doar 28 minute după decolare, nava a fost nevoită să aterizeze de urgență. Din cauza condițiilor meteo nefavorabile, avionul a aterizat dintr-a doua încercare. Însă la aterizare, din cauza aterizării forțate și a defecțiunilor, motoarele au luat foc, ulterior flăcările s-au extins în coada avionului.

Pe Aeroportul Internațional din municipiul Chișinău au avut loc mai multe accidente și incidente aviatice.

Incidentul de pe aeroportul din Chișinău cu implicarea Boeing 737-800 „BlueBird Airways”

Pe 25 aprilie 2019, un avion „Boeing 737-800” ce aparține companiei aeriene „BlueBird Airways” a pătruns în spațiul aerian al Republicii Moldova și a aterizat pe aeroportul din Chișinău fără permisiunea Autorității Aeronauticii Civile.

Potrivit informațiilor difuzate de mass-media locale, la bordul aparatului de zbor se afla echipajul format din doi piloți de origine irlandeză, precum și trei pasageri: doi greci și un american.

Aceștia ar fi zburat de la București pentru un test drive. Omul de afaceri american ar fi intenționat să procure acest avion. La bordul aeronavei se aflau și potențialul cumpărător și vânzătorul.

Aterizarea în condții misterioase a unui avion AN-2

Potrivit ex-ministrului Apărării, Boris Gamurari, în raionul Briceni, între satele Berlinți și Cotelea, pe un câmp nelucrat, a aterizat în condiții misterioase un avion AN-2. Incidentul a avut loc în august 2010.

Potrivit martorilor oculari, în avion era un lot important de țigări. Însă societatea civilă așa și nu a mai aflat poziția oficială în acest caz.

Incidentul cu implicarea avionului de pe cursa Chișinău-Istanbul

Pe 19 aprilie 2019, pasagerii de pe cursa avia Chișinău-Istanbul au trăit momente de groază. Până să aterizeze pe aeroportul din Chișinău, pilotul a schimbat brusc, în câteva rânduri direcția de deplasare, dar și altitudinea la care zbura avionul, potrivit unei persoane care s-a aflat la bordul navei.

Este vorba de manevrele executate de piloții aeronavei care, potrivit mesajului unui pasager, au fost pe cale să ducă la prăbușirea avionului.

Zborul a fost executat de compania ucraineană „Yan Air”, fiind contractată de compania aeriană „Air Moldova” (în baza contractului wet-lease din decembrie 2018).

Compania aeriană „Yan Air” deține certificatul TCO (third country operations), eliberat de către Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA).

”AirMoldova” a venit cu o reacție în acest caz - instituția a precizat că toate manevrele piloților au fost în deplină conformitate cu instrucțiunile, având în vedere că au fost efectuate în contextul unor condiții meteo periculoase.

Mai exact, toate manevrele piloților au avut drept scop evitarea turbulențelor care prezentau risc pentru aeronavă și pasageri.

Aterizarea de urgență pe aeroportul din municipiul Chișinău

Pe 5 ianuarie 2019, avionul companiei Fly One a revenit pe aeroportul din Moldova din cauza unor defecţiuni tehnice.

Blogul de aviaţie Runway 08 a publicat pe reţelele de socializare înregistrarea convorbirii dinte controlorii de trafic aerian și piloții aeronavei Fly One, care a aterizat de urgenţă la Chişinău.

Din cauza apariţiei unor probleme, echipajul a luat decizia de a întrerupe zborul spre Vnukovo şi a reveni la Chişinău.

„Avionul Airbus A320 ER-00001 al FLY ONE, din cauza unor probleme tehnice, s-a întors la Chișinău puțin timp după decolarea spre Vnukovo”, au scris autorii blogului.

Avionul a avut indicații eronate la sistemul de FLAPS. După aterizare, avionul a efectuat un zbor de test, precizează Runway 08. Inginerii companiei au înlăturat defectul.

Alertă într-un avion plin cu cetățeni ai Republicii Moldova

Pe 6 august 2018, avionul de pe cursa Chișinău-Frankfurt, operată de compania Air Moldova, în care se aflau 130 de pasageri la bord, a fost nevoit să revină la sol în această dimineață, după ce parbrizul aeronavei a crăpat.

Aeronava companiei care opera zborul 9U 863 pe cursa Chișinău- Frankfurt, din 6 august, s-a întors din drum din cauza unei fisuri apărute în parbriz.

Avionul decolase de pe Aeroportul Internaţional Chişinău, la ora 7:00. Niciun pasager sau membru al echipajului nu a avut de suferit.

Decizia comandantului de a întoarce aeronava înapoi pe Aeroportul Internaţional Chişinău a fost luată în conformitate cu procedura şi toate normele de siguranţă.

”Aeronava a aterizat în deplina siguranță, pasagerii au fost debarcaţi şi urmează să fie transportaţi spre destinaţia iniţială pe parcursul acestei zile. La bordul aeronavei se aflau 130 de pasageri”, potrivit unui comunicat al Air Moldova.

Airbus 319 și incidentul cu mirosul de fum

Un avion Airbus 319 a companiei „Air Moldova” de pe cursa Chișinău-Bruxelles a fost întors din zbor din cauza mirosului de fum.

Niciun pasager nu a avut de suferit, iar defecțiunea tehnică a fost înlăturată.

Un avion „Air Moldova” a făcut pană de cauciuc

Pe 26 iulie 2017, o aeronavă a companiei aeriene Air Moldova a avut probleme la aterizare după ce a făcut o pană de cauciuc în momentul în care intrase pe pistă.

Incidentul ar fi avut loc, după ce echipajul nu ar fi schimbat cauciucurile înainte de decolare.

Incidentul cu implicarea avionului de pe cursa „Bururești-Chișinău”

Pe 4 iunie 2017, un avion ATR 42-500 al companiei Tarom a ieșit de pe pistă dupa aterizarea pe Aeroportul din Chișinău.

Nici un pasager nu a avut de suferit.

Accidentul aviatic de la Chișinău din 2008

În ziua de vineri, 11 aprilie 2008, în apropierea aeroportului din Chișinău, a avut loc prăbușirea avionului de transport An–32, al companiei sudaneze Kata Air Transport, ducând la moartea celor 8 persoane de la bord.

Avionul a fost asamblat în 1992 și avea numărul matricol ST-AZL.

Accidentul aviatic de la Chișinău din 1970

În ziua de vineri, 15 mai 1970, în apropierea aeroportului din Chișinău, a avut loc prăbușirea avionului de antrenament An–10, al Institutului sovietic de aviație civilă din Ulianovsk, ducând la moartea celor 11 persoane de la bord.

Acesta este cel mai mare accident aviatic din Republica Moldova, după numărul de victime.

Tematic

Reacția incredibilă a pasagerilor unui avion care a luat foc în timpul zborului - Video
Tragedie în Germania: Un avion a intrat în mulțime - Foto
Imagini video dramatice: Mii de oameni au trăit clipe de coșmar din cauza unui avion
Clipe de groază: Un avion s-a prăbușit pe o plajă
Un avion de tip Cessna s-a prăbușit peste case: Două persoane și-au pierdut viața
Tagurile:
statistica, accidente, aeroport, Rusia, Moldova


Știrile Zilei