02:36 16 Iunie 2019
În direct
  • EUR20.52
  • USD18.18
  • RUB0.28
  • RON4.35
  • UAH0.69
  • Afiș publicitar: Cofetărie,  întovărășirea cooperatistă „Ideal”, anul 1927
  • Afișul publicitar „Biberoane mai bune nu-s și nici n-au fost” pentru produsele „Rezinotrest”. Pictor A. M. Rodcenko, anul 1923
  • Afișul publicitar pentru creioanele „Mospoligraf”, 30X50 cm. Leningrad, anul 1928
  • Afiș publicitar sovietic: șoșoni
  • Afiș publicitar pentru produsele cosmetice „Krasnîi mak”, 60X43 cm. Moscova, anul 1938
  • Afiș publicitar pentru pasta de dinți „Hlorodont”, anul 1929
  • Afiș publicitar al „Narkompișceprom”-ului URSS pentru chiflele rusești, anii `30.
  • Afiș publicitar pentru producția „Lenigradodejda”, anul 1927
  • Afiș publicitar al „Narkompișceprom”-ului URSS pentru crenvurști. Moscova, anul 1937
  • Lozinca „Publicitatea în tramvai este ieftină și rațională. Este citită zilnic de milioane de oameni”. Moscova, anul 1927
  • Afiș publicitar al întreprinderii „Zarea”. Moscova, 1926
  • Afișul publicitar pentru ceasurile „Mozer”. Pictor A. M. Rodcenko, anul 1923
  • Afiș publicitar pentru produsele „Narkompișceprom”-ului URSS. Moscova, anul 1938
  • Afiș publicitar pentru contraceptivele fabricii „Krasnîi rezinșcik”, anul 1938
  • Afiș publicitar pentru detergenții „Duks”. Leningrad, anul 1925
  • Afiș publicitar al „Moccelprom-”ului. Moscova, anul 1928
  • Afiș publicitar pentru săpunul „Buchet moei babușki”. Moscova, anul 1928
  • Afiș publicitar pentru detergentul de rufe „Sibireacka”. Novosibirsk, anul 1927
  • Afiș publicitar pentru pârjoalele fierbinți cu chiflă la prețul de 50 cop. ale „Glavmiaso”. Moscova, anul 1937
  • Afișul publicitar al „Mosselprom”-ului. Moscova, 1927
  • Afișul publicitar al tipolitografiei „Veinbaum”. Krasnoiarsk, anul 1925
© Photo : Public domain
Afiș publicitar: Cofetărie, întovărășirea cooperatistă „Ideal”, anul 1927

Cu toate că Uniunea Sovietică era considerată, pe drept cuvânt, țară de după „cortina de fier”, totuși în acel stat se făcea publicitate, deși aceasta era monopolizată de către stat și viza doar cadrul economiei planificate. Urmăriți în continuare galeria fotografică Sputnik.

Cu toate că Uniunea Sovietică era considerată pe drept cuvânt țara de după „cortina de fier”, totuși, în această țară se făcea publicitate, deși aceasta era monopolizată de către stat și viza doar cadrul economiei planificate. Afișul publicitar a apărut în epoca NEP (Noua Politică Economică) din anii `20 ai secolului trecut și reprezenta niște pancarte mari. De exemplu, afișele publicitare ale „Gosstrah”-ului, care îi îndemnau pe țărani să-și asigure bunurile.

Mai târziu, deja prin anii `60–`70, a fost răspândită în masele largi lozinca „Советское – значит отличное” („Sovietic înseamnă excelent”). La fel de populară devenise și expresia: „Накопил – машину купил” („Ai acumulat – mașină ți-ai cumpărat”).

Inițial, publicitatea sovietică nu era prezentată telespectatorilor în formă de mici inserturi în timpul vizionării unui film. Primul afiș publicitar sovietic, dedicat porumbului, a fost demonstrat la televizor în anul 1964, pe când la cârma țării se afla Nikita Sergheevici Hrușciov.

Urmăriți Sputnik Moldova pe rețeaua de socializare OK>>>

 

Tagurile:
URSS, lozinci, Publicitate


Mai multe reportaje foto

Știrile Zilei