20:50 22 Mai 2019
În direct
  • EUR20.02
  • USD17.96
  • RUB0.28
  • RON4.20
  • UAH0.69
Чемпионат Молодые профессионалы WorldSkills Russia в Забайкальском крае
© Sputnik / Евгений Епанчинцев

Meseriile căutate pe piața muncii nu sunt solicitate de absolvenți

Radio
Sa primesc un link scurt
11230

Directorul adjunct întrunire și educație al Școlii Profesionale nr. 10 din Chișinău, Valentin Botnari, i-a comunicat corespondentului Sputnik Moldova Iulia Lipovaia ce meserii tehnice sunt mai puțin solicitate de elevi

Această școală profesională propune mai multe specialități, printre care: mecanic auto, electrician-electronist auto, electromontor la repararea și întreținerea utilajelor electrice, lăcătuș-electrician, electrogazosudor-montator și altele.

"Printre acestea figurează și specialitatea de strungar care este mai puțin solicitată. Nu știu, din ce cauză. Acum un strungar bine pregătit este foarte căutat pe piața muncii", a subliniat Botnari.

El a menționat că școala pregătea și specialiști în topirea metalelor și aliajelor. Această specialitate era propusă doar de Școală Profesională nr.10.

"După anul 2011 și până în prezent, noi nu am mai putut să formăm grupe la acesta meserie, deoarece nu au fost solicitări. Numai 3-5 persoane", a spus Botnari.

Profesorul a precizat că puțini elevi aleg și specialitatea lăcătuș-electrician pentru repararea utilajului electric. Până în anul 2015, la această meserie era concurs în cadrul admiterii. Acum grupă se formează fără niciun concurs și doar după a treia etapă de admitere care se încheie pe data de 4 septembrie.

Tematic

Admiterea-2017: Cât costă studiile în universitățile din Moldova
Universităţile din Moldova nu vor admite absolvenţi fără diplomă de BAC
Nu ai susținut BAC-ul? Iată ce trebuie să faci dacă vrei să-ți continui studiile
BAC 2017: Ce trebuie să facă elevii care nu au susținut examenul
Tagurile:
meserie, Învățământ profesional-tehnic, specialităţi, şcoli de meserii, învăţământ, Valentin Botnari, Chişinău


Reguli de utilizareCOMENTARII

Știrile Zilei