22:12 20 Aprilie 2019
În direct
  • EUR20.15
  • USD17.91
  • RUB0.28
  • RON4.23
  • UAH0.67
Nicolae Olărașu
© Sputnik / Miroslav Rotari

Cunoaște-ți drepturile: Ce poți face dacă zborul tău are întârziere sau a fost anulat

Podcasturi
Sa primesc un link scurt
246 0 0

Pentru că în curând intrăm în perioada vacanțelor și tot mai mulți cetățeni vor alege să călătorească cu avionul, este binevenit să fim informați și pregătiți pentru a ne apăra drepturile în fața companiilor aeriene.

În cadrul emisiunii "Sputnik Matinal", inspectorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței Nicolae Olărașu a explicat cum trebuie să procedăm în situația în care zborul este anulat sau a întârziat considerabil. Care sunt drepturile noastre și cum putem obține despăgubiri?

"Atunci când avem o întârziere mai mare de 3 ore, aveți dreptul la rambursarea costului biletului. Dacă acceptați soluția rambursării, compania aeriană este scutită de obligația de a vă asigura continuarea călătoriei sau de a vă oferi alt tip de asistență", a explicat Nicolae Olărașu.

Dacă zborul a fost anulat atunci aveți dreptul să fiți informați despre anulare, să vi se ofere explicații privind posibilitățile de transport alternative, să vi se ofere asistență de către operatorul aerian și o redirecționarea deplasării cu un zbor alternative și să primiți o compensație din partea operatorului aerian.

Dacă nu vi se permite îmbarcarea, zborul este anulat sau ajungeți la destinația finală, înscrisă pe bilet, cu o întârziere de peste 3 ore puteți primi și despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcție de distanță. Totuși, în situațiile când zborul a fost anulat din motive excepționale, de exemplu din cauza condițiilor meteo defavorabile, ați fost informat că zborul este anulat cu 2 săptămâni înainte de ziua plecării și vi s-a oferit un zbor alternativ pe aceeași rută, cu un orar de zbor asemănător, atunci nu puteți cere despăgubiri.

Mai mult decât atât, compania aeriană are obligațiunea de a vă oferi gratuit: mese şi băuturi răcoritoare direct proporționale cu timpul de așteptare, cazare hotelieră, transportul dintre aeroport şi locul cazării. Totodată, aveți dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi de a trimite gratuit mesaje prin telefon sau e-mail.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Autor: Cristina Baș

 

Tematic

În perioada vacanței, un zbor cu avionul poate să vă aducă în buzunar 600 de euro
Zboruri „ieftine”: Cum companiile aeriene te pot face să plătești mai mult pentru zbor
Cum trebuie să procedați dacă ați procurat un produs și constatați că are un defect
Tagurile:
zbor anulat, zbor, drepturi


Reguli de utilizareCOMENTARII

Știrile Zilei