06:52 20 Iulie 2019
În direct
  • EUR19.75
  • USD17.62
  • RUB0.28
  • RON4.17
  • UAH0.68
Petru Molceanu
© Sputnik / Miroslav Rotari

Trebuie să știi asta: Cum să-ți alegi încălțămintea potrivită

Podcasturi
Sa primesc un link scurt
50410

Reprezentanții Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței vin cu sfaturi utile pentru consumatori privind alegerea corectă a articolelor de încălțăminte.

Achiziționarea articolelor de încălțăminte necesită o atenție deosebită. În acest sens, reprezentantul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Petru Molceanu, a vorbit în studioul Radio Sputnik Moldova, despre caracteristicile esențiale la care trebuie să atrageți atenția atunci când procurați încălțăminte.

Potrivit lui Petru Molceanu, un moment important este să achiziţionaţi articole de încălţăminte numai din magazine specializate, unde se eliberează documente care confirmă faptul efectuării cumpărăturii cu indicarea datei cumpărării, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui (bonul de casă sau alt document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii).

Totodată, este esențial să acordaţi o atenţie deosebită la achiziţionarea articolelor de încălţăminte sport care poartă numele unor mărci consacrate, dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea sa fie contrafăcute.

Înainte de a lua o decizie neapărat trebuie să examinați cu atenție încălțămintea şi să probați ambele articole de încălțăminte. De menționat că, etichetarea trebuie să fie vizibilă, bine aplicată şi accesibilă, iar pictogramele trebuie să fie suficient de mari pentru ca informaţiile conţinute de acestea să fie uşor de înţeles.

Petru Molceanu precizează că termenul de garanție legală constituie 30 de zile de la data vânzării articolului.

"Atunci cînd produsul achiziționat, în perioada de garanție enunțată, manifestă unele caracteristici de neconformitate, consumatorul poate să se adreseze inițial comerciantului cu o cerere prealabilă cu anexarea bonului de casă. Acesta are la dispoziție 14 zile calendaristice pentru a satisface revendicările consumatorului. În caz contrar, consumatorul este îndemnat să adreseze o reclamație către Agenția pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea  Pieței", a explicat Molceanu. Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Tematic

Ești nemulțumit de produsul pe care l-ai cumpărat? Află ce drepturi ai
Tagurile:
incaltaminte, trebuie


Știrile Zilei