10:11 13 Aprilie 2021
În direct
  • EUR21.32
  • USD17.90
  • RUB0.23
  • RON4.33
  • UAH0.64

Eroii din prima linie: Angajații Serviciului 112 în lupta împotriva COVID-19

Podcasturi
Sa primesc un link scurt
17620

Acum ca niciodată operatorilor de la Serviciul 112 le revine o misiune extrem de importantă. Aceștia sunt la datorie zi și noapte, fiind primii care primesc apelurile și coordonează toate intervențiile pentru cei suspecți sau infectați cu noul coronavirus.

Eroii din prima linie: Angajații Serviciului 112 în lupta împotriva COVID-19

Odată cu instituirea stării de urgență pe teritoriul Republicii Moldova, operatorii de la 112 lucrează într-un regim alert, iar fiecare apelant trebuie tratat cu maximă responsabilitate și mult calm. Zilnic, fiecare operator primește sute de apeluri, iar preluarea operativă a acestora și transmiterea informației serviciilor de urgență pentru a interveni în timp real, înseamnă salvarea de vieți omenești.

"Lucrăm în regim alert. Operatorii activează în ture, iar în cazul în care se identifică un flux ridicat de apeluri, atunci sunt concentrați un număr mai mare de operatori, a declarat pentru Sputnik specialistul în relațiile publice la Serviciul Național Unic de Urgență 112", Ana Carpovici.

Pe lângă faptul că operatorii trebuie să recepționeze cât mai rapid apelurile, aceștia trebuie să respecte măsurile de precauție privind activitatea lor, dar și măsurile recomandate de autorități.

"Operatorii poartă măști și mănuși. Aceștia sunt dispersați în mai multe birouri pentru ca în încăpere să fie cât mai puțini oameni. Spațiile de lucru sunt dezinfectate înainte și după fiecare tură. De asemenea, pe parcursul zilei este verificată de mai multe ori temperatura angajaților și notată într-un jurnal", a precizat Carpovici.

De asemenea, specialistul a subliniat faptul că în această perioadă, indiferent de natura urgenței, toți apelanții primesc un set de întrebări obligatorii din partea operatorilor: dacă prezintă simptome asociate cu noul tip de virus COVID-19, dacă au interacționat cu persoane revenite de peste hotare și dacă au interacționat cu persoane diagnosticate cu COVID-19, cu persoane aflate în carantină sau dacă au revenit recent dintr-o călătorie peste hotarele țării.

"Apelanții sunt receptivi și oferă toate informațiile. La rândul lor, operatorii recepționează apelurile, înregistrează informația și o transmit echipei de urgență care, în funcție de situație, alocă echipajul", a conchis specialistul.

Angajații Serviciului 112 ne îndeamnă să respectăm regulile de carantină şi autoizolare și să apelăm la 112 doar în cazuri de urgență.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Tematic

Apeluri la Serviciul 112 în perioada sărbătorilor Pascale: Iată ce au solicitat moldovenii
Tagurile:
operatori, Serviciul 112, COVID-19

Știrile Zilei