05:16 09 Iulie 2020
În direct
  • EUR19.48
  • USD17.27
  • RUB0.24
  • RON4.02
  • UAH0.64

Alimentația sănătoasă pe timp de vară: Iată ce reguli trebuie să respectați

Podcasturi
Sa primesc un link scurt
17910

Perioada estivală impune rigori alimentare, cerute chiar de organism. Care este formula ideală de alimentare corectă pe timp de vară aflați de la nutriționista Olga Cara.

Alimentația sănătoasă pe timp de vară: Iată ce reguli trebuie să respectați

Vara este anotimpul fructelor și al legumelor proaspete, de care trebuie să profităm din plin, susțin specialiștii. Astfel, din meniul zilnic nu trebuie să lipsească produsele de sezon, bogate în vitamine și minerale, atât de necesare organismului în perioada estivală.

"În această perioadă organismul nostru are nevoie de cât mai multe legume și fructe proaspete, care nu sunt altceva decât o bombă de vitamine. În mare parte, fructele trebuie consumate în prima jumătate a zilei, la micul dejun de exemplu, unde puteți combina un terci obișnuit din cereale integrale, presurat cu zmeură sau alte bunătăți. De asemenea, puteți opta pentru un smoothie. Legumele proaspete sau cele făcute la cuptor nu trebuie să lipsească din planul alimentar", a relatat Olga Cara.

Totuși pe lângă legumele și fructele care conțin diverse vitamine, organismul mai are nevoie de diverse produse precum carnea, laptele degresat, ouă, pește, unt, pâinea de secară sau tărâță, pentru că şi acestea la rândul lor au o serie de beneficii pentru menținerea sănătății în perioada caniculară.

Nutriționista susține că alimentația sănătoasă presupune consumul tuturor produselor, însă trebuie să cunoșteți cum să le combinați și cât de frecvent să le consumați. Astfel, meniul zilnic poate să includă două porții de proteine, care trebuie să provină atât din surse animale, cât și vegetale.

"De exemplu, carnea trebuie combinată cu o salată ușoară de legume. Cel mai bine ar fi să alegeți carnea de pasăre, iepure sau curcan. Aceasta trebuie consumată în cantități moderate. În funcție de greutate și de nivelul zilnic de mișcare, putem mânca între 100 şi 150 g de carne pe zi. Consumul în exces duce la un aport caloric suplimentar, iar în timp - la obezitate", a precizat ea.

De asemenea, una dintre principalele preocupări în sezonul estival trebuie să fie hidratarea. Din cauza temperaturilor ridicate, deshidratarea apare foarte rapid și poate cauza diverse probleme de sănătate.

"Organismul nostru prin procesul de transpirație cedează multă apă, din acest motiv trebuie să ne hidratăm corespunzător. Apelăm la apa pură plată și consumăm 2 -2,5 litri pe zi. De asemenea, trebuie să eliminăm la maximum băuturile carbogazoase, cele care conțin alcool și să evităm băuturile răcoritoare ce conțin zahăr", a remarcat nutrițonista.

Olga Cara susține că, dacă oamenii vor ține cont de recomandările specialiștilor și se vor adapta nevoilor organismului, vor reuși să ocolească cu ușurință unele probleme de sănătate.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Tagurile:
Hidratare, Vitamine, sănătate, meniu, vară, alimentație


Știrile Zilei