03:22 13 August 2020
În direct
  • EUR19.56
  • USD16.61
  • RUB0.23
  • RON4.04
  • UAH0.60

Mărturiile unei femei de afaceri - Iată cum pandemia i-a schimbat viziunile

Podcasturi
Sa primesc un link scurt
94 0 0

Pandemia COVID-19 a afectat mai multe sectoare sociale şi economice, în special mediului de afaceri. Despre efectele crizei asupra antreprenorilor din Moldova, dar și lecțiile pe care le-au însușit în această perioadă, aflați de la femeia de afaceri Angela Chelaru.

Mărturiile unei femei de afaceri: Modul prin care pandemia i-a schimbat viziunile

Angela Chelaru are o experiență de mai bine de 20 de ani de activitate în lumea afacerilor. Femeia spune că pandemia a afectat simțitor businessul moldovenesc, însă din toată această situație antreprenoarea a avut de învățat și unele lecții care, consideră ea, vor avea un impact pozitiv în următorii ani.

"Asemenea situații trebuie să ne pună pe gânduri. Pentru mine a fost o oportunitate să mă redescopăr pe mine, să mă autoinstruiesc. Această pandemie ne-a demonstrat necesitatea digitalizării", a menționat ea.

Mai mult, femeia de afaceri spune că în asemenea situații este foarte important pentru un antreprenor să-și reorienteze activitatea și să-și folosească pe deplin toate capacitățile – creativitatea fiind o componentă de bază pentru obținerea unor rezultate satisfăcătoare.

"În această perioadă eu am încercat să deschid un magazine online – ceea ce nu am făcut până acum. Antreprenor înseamnă adaptabilitate, flexibilitate. Este important să activăm partea creativă, pentru că până acum făceam lucrurile automat și nu vedeam unele oportunități. Eu am pierdut în sectorul HoReCa, însă am descoperit un alt segment - vânzările online. Eu am avut doar de câștigat", a mărturisit Angela Chelaru.

Potrivit unui studiu realizat în perioada 30 martie – 6 aprilie curent de Ministerul Economiei,  reprezentanți ai Camerei de Comerț Americane în Moldova și Consiliului Economic pe lângă prim-ministru, în baza informațiilor furnizate de 315 companii din toate sectoarele economiei naționale, producători de bunuri și furnizori de servicii, la nivel de piață - 88% dintre companii au fost afectate de scăderea cererii la produse și servicii.

Printre alți factori care au influențat activitatea companiilor au fost și restricțiile de activitate impuse de starea de urgență - 74%, iar 34 la sută constituie lipsa materiei prime și/sau perturbări în lanțul logistic.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Tematic

Rusia va susține exportul moldovenesc și va relua negocierile cu privire la credit
Tagurile:
digitalizate, Moldova, HoReCa, afaceri, business


Știrile Zilei