15:21 12 Iunie 2021
În direct
  • EUR21.52
  • USD17.69
  • RUB0.25
  • RON4.37
  • UAH0.65

Uimitor: Cum sunt duși în eroare cumpărătorii în magazine

Podcasturi
Sa primesc un link scurt
164420

Prezența unor etichete ecologice încă nu oferă siguranţa unui produs ecologic pur. Cum ne asigurăm că avem parte  de un produs calitativ, am aflat de la directorul Centrului Naţional pentru Protecţia Intereselor Economice ale Consumatorilor, Serghei Lelic.

Uimitor: Cum sunt duși în eroare cumpărătorii în magazine

În ultima perioadă se observă tendința consumatorilor de a procura produse ecologice. Adesea însă aceștia cad în plasa agenților economici, care indică pe ambalajul produsului diverse slogane: bio, ecologi pur, 100% natural ș.a. Aceste sintagme însă nu atestă faptul că produsul este cu adevărat fără conservanți și sută la sută natural.

"Aceasta este o strategie de marketing, iar consumatorii cad în capcană. În primul rând, aceștia trebuie să analizeze toate ingridientele indicate pe etichetă și deja vor observa că descrierea nu corespune cu ceea ce este indicat pe ambalaj.  Acest lucru nu este ilegal, însă agentul economic trebuie să-și asume unele consecințe", a subliniat Serghei Lelic.

În acest context, consumatorul este în drept să-i solicite agentului economic documentul confirmativ și certificările de laborator ce confirmă că produsul corespunde cu adevărat tuturor criteriilor. Adesea, cumpărătorii sunt ademeniți de frumoasele ambalaje și de prețurile avantajoase, iar calitatea produsului rămâne practic pe ultimul loc, susțin specialiștii.

În cazul depistării unor neconformități în acest sens, consumatorii sunt îndemnați să apeleze la Agenția pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieții.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Tagurile:
etichetă, consumator, magazin, eco

Știrile Zilei