12:58 25 Mai 2019
În direct
  • EUR20.08
  • USD18.03
  • RUB0.28
  • RON4.22
  • UAH0.68
Iurie Topală
© Sputnik / Miroslav Rotari

Câte miliarde trebuie să înghită Calea Ferată din Moldova ca să devină eficientă

Accentul zilei
Sa primesc un link scurt
183 0 0

Opt miliarde de lei sau 400 de milioane de euro sunt necesari pentru restructurarea în totalitate a Căilor Ferate din Moldova. Această sumă uriașă a fost numită de către directorul CFM, Iurie Topală, în cadrul emisiunii Kilometru 0 din studioul radio Sputnik Moldova.

La această cifră astronomică s-ar mai adăuga câteva miliarde de lei pentru ca trenurile din Moldova să circule cu o viteză mai mare de 100 km la oră. Pentru aceasta, spune Iurie Topală, este necesar să construim intersecții feroviare denivelate care necesită un efort ingineresc semnificativ, ceea ce le face foarte costisitoare, iar construcția lor este una de durată. Pentru căile ferate de mare viteză, denivelarea intersecțiilor este obligatorie a mai spus directorul CFM. Către sfârșitul anului 2019, Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei" urmează să fie reorganizată în trei unităţi comerciale — transportul de pasageri, transportul de mărfuri și infrastructura feroviară. 

Tematic

Locomotive noi la CFM. Iată când vor fi procurate
Cheltuielile destinate CFM vor fi micșorate
Posibilele disponibilizări la CFM. Iată ce spune Iurie Topală.
Tagurile:
Calea Ferată a Moldovei, trenuri de mare viteză, modernizare, Calea Ferata din Moldova, Iurie Topală, chisinau


Reguli de utilizareCOMENTARII

Știrile Zilei