20:25 04 Iunie 2020
În direct
  • EUR19.54
  • USD17.44
  • RUB0.25
  • RON4.04
  • UAH0.65
Societate
Sa primesc un link scurt
41120

La Bălți au fost aplicate amenzi pentru poluarea aerului în rezultatul exploatării vehiculelor. Controale în acest sens au fost inițiate după instituirea, de două ori, săptămâna trecută, a Codului Galben de aer poluat în „capitala de nord”.

CHIȘINĂU, 20 ian – Sputnik. Inspecția pentru Protecția Mediului (IPM) Bălți, în comun cu Agenția Națională Transport Auto (ANTA), a inițiat o serie de controale a unităților de transport basculante și de pasageri care traversează zona de nord.

Verificările au fost pornite după ce, în ultima perioadă, s-a constatat că aerul din Bălți conține cantități sporite de dioxid de azot, provenite de la gazele de eșapament ale vehiculelor.

Concentrația sporită de dioxid de azot a fost semnalată de Agenția de Mediu, iar Serviciul Hidrometeorologic de Stat a anunțat, de două ori, săptămâna trecută, Cod Galben de poluare a aerului în orașul Bălți.

În doar două zile ale săptămânii trecute, angajații IPM Bălți și ANTA au verificat 24 de unități de transport și au întocmit 7 procese verbale în baza art.153 din Codul contravențional – „pentru exploatarea vehiculelor cu depășirea normativelor admisibile de emisie a poluanților”.

Proprietarilor le-au fost aplicate amenzi în valoare de 300 – 600 de lei, a declarat pentru Sputnik Moldova inspectorul principal la IPM Bălți Vadim Matcovschi.

Asemenea verificări vor continua. 

Solicitat să precizeze conform căror criterii sunt oprite și supuse controlului vehiculele, Vadim Matcovschi a răspuns că principiul este unul „vizual” - sunt verificate autobasculantele, camioanele de mare tonaj. Cu cât mai mai veche este unitatea de transport și cu cât mai joasă este calitatea combustibilului pe care-l utilizează, cu atât mai mult unitatea auto poluează aerul, a menționat sursa citată.

Vadim Matcovschi a relevat că, potrivit Agenției de Mediu, transportului auto îi revine în Republica Moldova o cotă de tocmai 88% din emisiile totale de poluare ale bazinului aerian.

Impactul nociv al transportului auto asupra calității aerului poate fi diminuat prin înlocuirea cu unități de transport electric a vehiculelor cu grad înalt de uzură și prin anumite măsuri fiscale care ar descuraja exploatarea transportului cu o stare tehnică proastă, a spus Vadim Matcovschi.

Notăm că emisiile nocive ale transportului auto constau din cantităţi mari de hidrocarburi, oxizi de carbon, oxizi de azot şi de sulf.

Potrivit Agenției de Mediu, orașul Chișinău are cel mai poluat aer din Republica Moldova, orașului Bălți revenindu-i locul doi.

Tematic

Premieră absolută: Noi echipamente inteligente vor apărea în toate sectoarele Chișinăului
Tagurile:
Amenzi, Bălți, transport auto


Știrile Zilei