02:27 19 Februarie 2020
În direct
  • EUR19.10
  • USD17.64
  • RUB0.28
  • RON3.99
  • UAH0.72
Societate
Sa primesc un link scurt
254 0 0

Aproximativ 460 de kilometri de drumuri urmează a fi modernizați în 2020, costul proiectelor fiind de 6,6 miliarde de lei. Banii necesari vor proveni din împrumuturi de la Federația Rusă, Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Banca Mondială (BM).

CHIȘINĂU, 14 feb – Sputnik. Ministrul Economiei și Infrastructurii, Anatol Usatîi, a prezentat vineri, 14 februarie, într-un briefing, planurile autorităților în privința reabilitării drumurilor în anul 2020, fiind vorba de proiecte cu finanțare din exterior.  

Potrivit ministrului, 540 de kilometri de drum se află acum în proces de reabilitare sau construcție. În 2020, urmează să demareze proiecte de reabilitare a altor 460 de kilometri de porțiuni de drum, pentru care vor fi anunțate licitații.

Modernizarea celor 460 de kilometri de porțiuni de drum la care va fi pornită munca în 2020 va necesita aproximativ 6,6 miliarde de lei, potrivit ministrului.

Din totalul menționat, costuri de peste 5 miliarde de lei vor fi acoperite din creditul promis de Federația Rusă, iar restul banilor vor fi acordați de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Banca Mondială (BM).

Anatol Usatîi a prezentat o listă a drumurilor pentru modernizarea cărora în 2020 au fost deja anunțate licitații:

R13 Bălți – Florești – R14 (reabilitare și modernizare): 704 milioane de lei;

R21 Morozeni – M5 (modernizare): 110 milioane de lei;

M2 Drumul de centură mun. Chișinău, sectorul nr. 2 (modernizare): 615 milioane de lei;

M2 Drumul de centură mun. Chișinău, sectorul nr. 3 (modernizare): 410 milioane de lei;

R30 Căușeni – Ștefan Vodă (reabilitare și modernizare): 131,5 milioane de lei;

R31 Tudora Palanca (reabilitare și modernizare): 100 de milioane de lei;

R36 Tvardița – Ceadîr Lunga (reabilitare): 100 de milioane de lei;

G98 Lozova – M1 (reabilitare și modernizare): 90 de milioane de lei;

G109 Delacăi – Bulboaca (reabilitare): 120 de milioane de lei;

G122 Sagaidacul Nou – Mihailovca (reabilitare): 145 de milioane de lei;

R26 Mihailovca – Cimișlia (reabilitare): 35 de milioane de lei;

G125 Cimișlia – Iargara (reabilitare): 165 de milioane de lei;

G135 Baurci – Congaz (reabilitare și modernizare): 45 de milioane de lei.

Peste câteva săptămâni vor fi anunțate licitații pentru modernizarea altor trasee, cu bani ce vor proveni din creditul acordat de Federația Rusă:

M5 Criva – Bălți (reabilitare și modernizare): 2,44 miliarde de lei;

C50 Florești – Nicolaevca – Sîngerei (reabilitare): 150 de milioane de lei;

M3 Ocolire Cimișlia (construcție): 230 de milioane de lei;

M3 Ocolire Vulcănești (construcție): 170 de milioane de lei.

De asemenea, în viitorul apropiat vor fi organizate licitații și pentru câteva proiecte finanțate cu bani de la BERD și BM:

R9 Soroca – Arionești (reabilitare; împrumut BERD): 416 milioane de lei;

Coridor 10 Țînțăreni – Trifești – R20 (împrumut Banca Mondială): 218 milioane de lei;

Coridor 16 R3 – Pojăreni – Țipala (împrumut Banca Mondială): 207 milioane de lei.

„Invităm toate companiile de construcții interesate să participe în cadrul acestor proiecte de reabilitare a drumurilor. Mizăm pe o mediatizare cât mai activă din partea surselor media și pe un interes sporit din partea partenerilor externi de dezvoltare la distribuirea informației privind evoluția procesului de licitație și contractarea companiilor care vor efectua aceste lucrări”, a declarat Anatol Usatîi.

Precizăm că, în 2020, din Fondul Rutier vor fi alocate aproximativ 2,7 miliarde de lei, cu 1 miliard de lei mai mult decât în 2019.

Tematic

Cine este Anatol Usatîi, noul ministru al Economiei și Infrastructurii
De ce nu avem drumuri bune și unde s-au dus câteva miliarde de lei din Fondul rutier
Când vom avea drumuri bune în Moldova: Ce spune ministrul Economiei
Tagurile:
proiecte, 2020, Usatîi, drumuri


Știrile Zilei