13:52 05 Iulie 2020
  • RUB0.24
  • RON4.02
  • UAH0.63
Societate
Sa primesc un link scurt

Un grup de oameni de știință a descoperit o particularitate a coronavirusului SARS-CoV-2 care ar putea explica de ce acest agent patogen a putut provoca o pandemie, potrivit unui studiu publicat în revista științifică eLife.

CHIȘINĂU, 7 iun – Sputnik, Doina Crainic. Proteina din vârfurile coroanei SARS-CoV-2 conține o secvență de activare identică cu o parte a proteinei din celulele umane, ceea ce îi permite să infecteze oamenii, a dezvăluit o echipă de cercetători indieni și americani, care au publicat rezultatele studiului lor în revista științifică eLife.

Oamenii de știință au comparat agentul patogen Covid-19 cu tulpinile de SARS-CoV, care provoacă pneumonie atipică, și cu tulpinile care cauzează zoonoza, potrivit Sputnik France.

Această comparație a arătat că SARS-CoV-2 are o secvență de activare similară cu secvențele observate în special la virusurile gripale. Scindată de furină, o enzimă care se găseşte în membrana celulară, această secvență își perturbă funcționarea și sfârșește prin a cauza probleme respiratorii.

Această parte a SARS-CoV-2 „este absentă în secvenţele anterioare ale coronavirusurilor”, spun cercetătorii în articol. Pandemia de Covid-19 se datorează parțial acestui „mimetism” specific al coronavirusului, sugerează oamenii de știință.

Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova