21:56 15 Iulie 2019
Asteroid

(VIDEO) Un nou asteroid descoperit de NASA

CC0 / Pixabay / 470906
În lume
Sa primesc un link scurt
20710

Corpul ceresc masiv și „potențial periculos" care a trecut pe lângă Pământ în data de 16 decembrie mai are și o misterioasă adâncitură întunecată în centru

CHIȘINĂU, 02 ian — Sputnik. NASA pretinde că ar fi descoperit fratele mai mic al asteroidului care a ucis dinozaurii.

„3200 Phaethon", cu dimensiunea de 5500 de metri, a trecut pe lângă planeta noastră la o distanță de 10 milioane de km — suficient de aproape pentru ca să se obțină imagini de înaltă rezoluție ale nucleului său.

Spre surpriza tuturor, scurta „sesiune foto" a arătat că asteroidul, cam de două ori mai mic decât Chicxulub, confratele său care a distrus dinozaurii cu 65 de milioane de ani in urma, este complet gol in interior.

Oaspetele spațial „are o concavitate masivă sau o depresiune de cel puțin câteva sute de metri în largul ecuatorului său și o vizibilă caracteristică întunecată, circulară, lângă unul dintre poli", a scris Daily Star, citând experții NASA.

„3200 Phaethon", de această dată, este „un vizitator pașnic”, dar cercetătorii nu sunt în măsură să prognozeze cum se va comporta în 2093, când traectoria îl va readuce aproape de Pământ.

Pământul amenințat: NASA a găsit 10 noi asteroizi potențial periculoși